Z Darkside.ru

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kytarový virtuoz Chris Impellitteri je oceňován mnohými za skvělého producenta se skvělým metalovým zvukem. Ale Chris chtěl zničit jejich zaběhlý stereotyp dřívějších let a nové album Pedal to the Metal je jiná cestička v jejich hudbě. Ano, nejdůležitější jsou Impellitteriho neskutečně rychlá sóla, ale inspirovali se směry z U.S a Švédska. Taková zajímavá kombinace byl dostačující důvod k setkání a popovídání si s Chrisem, i když toto interview nebyla lehká záležitost, bylo to velmi zajímavé..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vaše poslední album Pedal to the Metal přišlo do Evropy rok po vydání téhož alba v Japonsku. Přijímáme fakt že máte smluvní závazky s Japonskem, ale teď čekání bylo extrémně dlouhé. Jaký k tomu byl důvod ?

To je správně, máme smlouvy v Japonsku. Potřebuju mít jistotu že v Japonsku se to album prosadí mezitím, než vydáme další verzi. V japonské verzi je pořadí songů uplně jiné a chtěli mít dostatečný čas k prodání alba, aby byli schopni zaranžovat turné, takže jsme musli počkat.

Když se podíváme zpět, Vaše album Crunch(2000)bylo velmi Heavy, ale další System X(2002)bylo spíše do tradičního metalu až hard rocku. A nyní přijdete s asi k heavy nejvzdálenější nahrávce. Co je za tou dramatickou změnou stylu ?

Chtíč(smích).Měl jsem mnoho stylů muziky co jsem chtěl zahrát ve 3 generacích rockové muziky. Nápad Pedal to the Metal byl zkombinování Americké a Švédské metalové scény, celou Evropu a jiné generace od moderního metalu ke všem cestám tadičního metalu. Pedal to the Metal je heavy, ale jinak.

Myslím že každý se ptá na nového zpěváka Curtise Skeltona. Ale nejdříve ze všeho-proč jste nepokračovali s Grahamem Bonnetem, co nazpíval System X ?(a stand in line pozn.př)

Miluju Grahama Bonneta, je to skvělý zpěvák a doopravdy dobrý muž. Nicméně, nahrávka byla jediná cesta k znovusjednocené nahrávce. Doopravdy jsem cítil, že by bylo těžké pokračovat, protože naše věkové kategorie už jsou odlišné. Graham je už zřejmě až o moc starší než já, a já citím že by bylo lepší mít někoho kdo by hrál s mou kapelou bližší mému věku. Curtisovi je okolo 20-ti a já jsem jen o pár let starší než on(o pár ? - pozn.př)takže máme dobré přátelství. Vážně mám rád Grahama Bonneta ale prostě vím že už by to bylo moc odlišné.

Bylo by správné říci, že když jsi našel Curtise, že jsi výslovně hledal někoho z mladší věkové kategorie ?

Yeah. Ale bez předsudků. Chtěl jsem najít zpěváka s kterým bych si mohl popovídat, někoho bližšího mému věku, takže to byla ta myšlenka.

Uspořádal jsi nějaké výběrové řízení pro Curtise, nebo jsi ho znal ještě než jsi ho přizval do Impellitteri ?

Vyzoušel jsem ho. Měl jsem pár zpěváků, a Curtis se zdál jako nejlepší. Je velmi odlišný, je z populární americké metalové kapely Speak no Evil, a byl z MTV generace metalové skupiny*. Byl nadšený pro hodně odlišných zvuků muziky a mysleli jsme že by jsme měli mít dobrý vztah. Takže jsme ho vyzkoušeli a teď je součást Impellitteri.

Říkáš že když když jsi měl Roba Rocka ve skupině, mohl jsi psát takovou muziku a nechat Roba na tom pracovat. Když jsi pracoval s Grahamem Bonnetem, psal jsi hodně muziky speciálně pro jehu hlas. Jak to bylo v případě Curtise ?

Curtis je blíže k Robovi. Je všestranný, otevřený mnohm stylům. Když posloucháš songy jako "Kingdom of Titus"(snad fall of titus ne? - pozn.př), slyšíš že Curtisův hlas je velmi dobrý, agresivní a melodický, ale taky můžeš poslouchat Curtise s moderním americkým metalovým zvukem v písničkách jako "Crushing Daze". Je schopný měnit hlas. Je tam dokonce jeden song co, abych to tak řekl, je tribute od Ozzy Osbournea a Yngwie Malmsteenovo éry, mluvím o songu "Destruction", kde Curtis mění hlas vícekrát. Takhle s ním mohu psát odlišné věci.

Curtis je také zodpovědný za spoustu textů. Dal jsi mu nějaký pokyn nebo prostě napsal své nápady a myšlenky sám ?

Všechno napsal sám, bez pokynů. Zcela volně.

Pedal to Metal

Evropská verze alba neobsahuje v knížečce text k songu "Kingdom of Titus". O čem ta píseň vlastně je ?

Tento song pojednává o pádu titánů, velkých vládců co měli všechno včetně diktatury a posléze jejich svět upadl.

Jiný velmi zajímavý song je "The Iceman Cometh". Měl text co dělat s nedávnými případy ze školy-střílení a zuřivost v Americe ?

Ano. Song je založen na Columbine střílení v Americe. Byla to tragédie, kde 2 vysokoškoláci, 17-ti roční, co byli velmi šikanovaní a štvaní jejich vrstevníky a ostatnímy studenty, byli takto týráni po dobu několika let a oni ztratili víru žít. Takže zvolili zabití spousty dětí ve škole, jako odplatu za ty léta utrpení. Stane se takovýchto případů v Americe hodně, je to velmi smutné. Zbraně jsou velmi špatné, odsuzuji je.

Hodně lidí věří, že jeden z hlavních důvodů pro tyto věci je velmi snadný přístp ke zbrani v Americe. Souhlasíš s tím ?

Ano, Amerika má mnoho problémů(smích)

Asi jako každá země myslím.

Správně, mimo Ameriky však o tom lžou(smích)

Rusko taky není ráj, to mi věř. Ale máme tu další píseň k prodisutování - co vás inspirovalo k napsání něčeho s názvem "punk" ? Pro americké muzikanty to musí být velmi odvážné dělat si legraci z Eminema a dalších jiných hip hopových hvězd …

(smích)Ano, je to jen úlet. Celý song je legrace, a není to seriózní Impellitteri píseň, ale je to jakési sdělení, je to hlas pro všechny rockové fanoušky, všechny děti co milují heavy metalovou muziku, to je jejich hlas. Je velmi smutné sledovat rapové hvězdy co získavají všechnu slávu, peníze a bohatství, zatímco heavy metalové skupiny jsou jak psi, zvířata. V odpovědi chci mít kuráž a poslat zprávu světu(smích)že heavy metal je zpět !

Jak přijmuli v japonsku tento song ? Oni zřejmě moc rádi rap metal nemají…

Nó, oni to nesnáší. Nepochopí že to je jen prdel(smích).. Jsou vysrašený jestli Impellitteri nejdou do nějakýho sračkovýho rapu metalu, ačkoliv to je jen sranda, nic vážného.

Koncertovali jste v Japonsku poprvé s Curtisem minulý rok. Jaký setlist jste měli ? Spoléhali jste na hodně nových songů, nebo jste hráli "best of" set ?

Spíš best of. Máme hodně naší klasický Impellitteri muziky, stále hrajeme všechny klasické songy, rovněž ale i nové songy. Obvykle hrajeme okolo 2 a půl hodiny, možná i méně, ale zkoušíme hrát co nejvíce songů to jde.

Ačkoliv jsou vaše show dlouhé, žádná z vašich nahrávek není delší než 45 minut. Je to metoda pro vás, pravidlo kterého se držíte, nebo je to jen náhoda ?

Opravdu zkouším dělat příjemné písničky. Myslím že je odlišné poslouchat nahrávku co má hodinu a půl. Myslím že to je moc dlouhé. Chci lidi kteří si užívají muziku znova, a pokud uděláš hodně songů a hodně muziky, posluchači z toho mohou být unavení.

Ale dnes spoustu skupin investuje do alba okolo 10 písní, 3 nebo 4 bonusy a nějaký remix a nazvou to-"cesta k penězům"…

(cracks(cože? pozn. př.))*Ano, to je pravda ! Ale je to opravdová cesta ?

Dobře, závisí na skupině, ale ve spoustě případech si to nemyslím(oba se smějí). Ok budeme mluvit o Japonsku, ale jaké máte plány o koncertování v Evropě a Americe ?

Zkoušíme teď, vydali jsme Pedal to the Metal 26. května v Americe, takže budeme chtít jet po turné po USA. Ještě chceme natočit video "Iceman cometh" nebo "Kingdom of Titus", a také chceme jet do Evropy na turné, dufejme v létě. To je náš plán, naděje.

Chris
Jinak, jak často hrajete živě ?

Možná párkrát do roka v Americe, ale ne v Evropě. Po pravdě, nikdy jsem nehrál v Evropě.

Jaký jevíš zájem o novou generaci skupin jako Slipknot nebo Disturbed ?

Jsem oběť rádia. Poslouchám americké rádio v autě. Takže pokud pak slyším hodně muziky, jsem přinucen přizpůsobit se a mít tu muziku rád. Časem jsem našel jisté kapely které mám teď fakt rád-Disturbed je jedna z nich, opravdu si užívám i hodně švédských kapel.*

Ale posloucháš stále tradiční hard rock nebo heavy metal ?

Samozřejmě ! Mý favoriti jsou první dvě Ozzyho nahrávky s Randy Rhoadsem. Také mám rád první dvě nahrávky Van Hallena.

Podle tvého názoru, je nynější proud nu metalových skupin jako Slipknot nebo Killswitch Engage jsou revival heavy metalu v americe ?

Ne revival, ne. Myslím že je to holt nová forma metalu, ale ne revival. Myslím, že nemůžeš žít minulostí, minulost už uplynula, je tu stále nové a nové muziky a nových kapel. Jestli chceš uspět a pokračovat, vyvíjet se v budoucnu, musíš přijmout změnu. Musíš zvolit delší cestu, ale upravit ji, tak že je to aktuální, a nová generace může mít ráda tuhle muziku.

Ale sám vidíš, musím ti položit ještě pár otázek ohledně minulosti, tedy pokud ti to nevadí.

Ok

Jsi před vydáním kompilace tvého mladého materiálu nazvaného "The Holy Gral" v Americe. Jak jsi to pojmul ?

Jestli je to vydané, rádi bychom vydali sngy jako Victim of the Systém, Rat Race, instrumentální song jako Spanish Fire, hodně hlavní kytarové muziky, co bdue mít publikum rád. V podstatě to bude nejlepší z našich nahrávek

Když jsem poprvé slyšel jméno kompilace, byl jsem zmatený, protože jméno "Holy Grail" je často používán v referencích dem co jsi udělal v 1990…

Slyšem jsem o tom, ale pravda je taková, že to je fáma, není to pravda. Slyšel jsem mnoho lidí mluvit o "těch skvělých starých demách", ale neexistují(no už jsem si říkal co to má jako být - pozn.př). Vždy jsem dělal dema během kariéry, ale mnoho lidí v tom vidí že to není pravá prácě, ale není to tak. Polovina toho jsou nápady které jsme nechtěli aby kdokoliv slyšel. To je to o čem to je.

Krátce po nahrávce System X, jsi řekl v interview, že jsi nikdy nebyl spokojený s předešlým albem Grahama, Stand in Line(1988). Podle tvého názoru, jaký je tedy v této nahrávce problém ?

Byl jsem mladý, v podstatě jsem byl na drogách a alkoholu, a nezkoušel jsem být excelentní kytarista a velký muzikant. Byl jsem více zaujatý cestou do Los Angeles a Hollywoodu paření každou noc.. Necítím ze Stand in Line dobré představení mě jako člověka..

Zvažoval jsi někdy znovunahrání něčeho ze starého materiálu s dnešním zpěvákem a zvukem ?

Ne, protože to už je minulost(smích)

Zpátky v 80-tých letech jsi se objevil na album "sahara" skupiny zvané House of Lords. Je to správně ?

Slyšel jsem o tom. Myslím že možná jsem tam hostoval. Nevím proč to SPV(jejich vydavatelství - pozn.př)má v Evropě na jejich webstránce, je to pošetilé. Strávil jsem hodinu jako(favor?)* a později jsem o tom nikdy neslyšel, to je vše, nic speciálního.

Jak jsi reagoval, když fanoušci nebo kritici nazvali tebe jako nejrychlejšího kytaristu světa ? Bral jsi to jako kompliment nebo jsi myslel že je to šílenost ?

Obojí(smích).Je to požehnání a prokletí. Myslím že je patrné, že hraji velmi rychle, ale také jsem zkoušel udělat něco určitého, hraju dobré písně a dobrou muziku s tecnickými kytarami. Nezkouším být Yngwie Malmsteen nebo Steve Vai, zkouším dělat lepší muziku a být dobrý kytarista v dobré skupině.

Je nějaký jiný kytarista který nedávno přitáhl tvou pozornost ?

Ano, je. Slyšel jsem nějaké skupiny, kupříkladu All the Remains, nevím jméno kytaristy, ale jejich zvuk byl moc dobrý. Alexi z Children of Bodom, slyšel jsem jeho muziku a jeho hraní a ten je moc dobrý. Mám hodně rád Killswitch Engage, jejich zvuk je velmi hutný a silný.

Pedal to the Metal byl nahráván docela dlouho. Kdy můžeme očekávat absolutně novou studiovou nahrávku od Impellitteri ?

(smích)Zaprvé, musíme odjet turné Pedal to the Metal a vyřídit propagaci. Začali jsme psát a nahrávat nějakou novou muziku, ale nemohu vám říct kdy to vyjde. Jsme teď zaměření na Pedal to Metal

Řekl jsi hodněkrát, že vybrání jména kapely nebyl dobrý nápad. Ale kdo vlastně originálně ten nápad dostal ?

Nahrávací společnost a já. Když jsme nahráli první nahrávku, měl jsem mnoho vlastních nahrávacích kontraktů jako sólo hráč, a já neměl oficiální kapelu. Nemohl jsem opravdu nazvat kapelu bez kapely(smích). Takže jsem byl objeven nějakými pár lidmi takže jsem mohl pokračovat.

A jak by jsi chtěl aby jste se jmenovali ?

(smích)Dobře. Crunch je jedo z mých oblíbených jmen. Hvězda. Je hodně jmen na které bych to chtěl změnit, ale nyní už nás nahrávací společnosti znají jako Impellitteri, protože lidi ví kdo jsme.

Dobře, Chrisi, to je vše, moc ti děkuju za hovor !

Díky za tvůj čas, cením si toho. Oh, možná bych se tě mohl zeptat-kde právě jsi ?

V Moskvě

Oh, ty jsi v Moskvě ? Moc dobré ! Moje prarodiče jsou nyní imigranti a babička je nyní v rusku

Vážně ?

Yeah, takže velký stát je nyní pro mě Rusko ! babička se jmenuje příjmením Buchka. Hodně lidí myslí že jsem Ital, ale to není pravda, nyní jsem Rusák(smích)


*-nejasný překlad